Wednesday 15 June 2016

DARAH BEKAM VS DARAH BERSIH

NAK TAHU BAGAIMANA DARAH BEKAM???
Ada beberapa ciri darah bekam :
1.Teroksida dalam keadaan anaerobe (tanpa udara).
2. Darah yang keluar terpisah dari plasma.
3. Kadang2 keluar plasma darah(warna jernih kekuningan) saja dari tempat yang dibekam.
4. Jika kita memasang dua cup untuk menyedut darah, maka boleh saja 1 cup keluar darah, sedangkan cup di sebelahnya kadang tidak keluar sama sekali.
5. Kesembuhan boleh terjadi walaupun darah tidak keluar
-----------------------------------------------------------------------------------
Hasil Ujian makmal terhadap darah bekm:
1. Kadar leukosit (sel darah putih) persepuluh (1/10) dari darah segar. Fakta ini menunjukkan bahawa terapi bekam tetap melindungi dan menguatkan unsur-unsur sistem imunisasi.
2. Semua eritrosit (sel darah merah) dalam darah bekam pada tengkuk memiliki bentuk yang ganjil : Hypochromasia, Burr, Target, Crenated, Spherocytes, Poilocytes, Anisocytosis, Shistocytes. Semua sel-sel ini tidak mampu melakukan aktiviti, juga mengganggu sel-sel lain yang masih muda dan aktif.
3. Kalsium yang berperanan dalam pembekuan darah, dalam darah bekam sangat tinggi, iaitu antara 411 – 1057, sementara didalam darah yang ada di pembuluh darah ialah antara 250-400.
Hal ini menunjukkan bahwa adanya sesuatu yang automatik mencegah keluarnya zat besi dari pembekam dan mempertahankannya di dalam tubuh agar berperanan dalam membentuk sel-sel baru, dan hal ini dsertai dengan meningkatnya aktiviti proses penyerapan zat besi dari usus.
:: MASTER BEKAM THERAPY CENTRE
::09-666 00 23 / 013-319 9963

No comments: